תקשורת סים ואינטרנט בבאקו

אם אתם נוסעים בקרוב לבאקו (או לאזרבייג'ן בכלל), אתם בטח תוהים לגבי תקשורת, סים ואינטרנט בבאקו. עד שנת 2016 היה קשה מאוד להשיג כרטיס סים לזרים ורוב כרטיסי הסים נמכרו ב"שוק האפור". היום זה כבר לא המצב, והרבה יותר קל להשיג כרטיס סים ולזכות לתקשורת חלקה במדינה. 

החל מ-2016 יושמה מערכת של רישום כרטיסי סים באזרבייג'ן שאיפשרה גם לתיירים שמגיעים לטווח קצר להירשם למרכז הדאטה וליהנות מתקשורת חלקה בעיר. כל מה שצריך זה להגיע לאחד המקומות שמוכרים כרטיס סים בבאקו ולהציג דרכון, ויש לכם אינטרנט לכל החופשה.

סים בבאקו

איפה קונים כרטיס סים בבאקו?

  • חברת Azercell – זוהי חברת המובייל הגדולה ביותר באזרבייג'ן והיא מכסה כ-80% מהשטח של אזרבייג'ן ו-99% מהאזורים המאוכלסים. כרטיס הסים נמכר ב- 5 AZN (כעשרה שקלים) בחנויות של Azercell, ואחרי הרכישה תוכלו להטעין את הכרטיס בסכומים הנדרשים לכם לפי גודל החבילה. ישנן כמה חבילות לבחירה עם דקות שיחה וחבילות אינטרנט. לחצו כאן לפרטים נוספים http://www.azercell.com/en.
  • חברת Backcell – זוהי ספקית נוספת המציעה כיסוי נרחב של 2G ו-3G ברחבי המדינה ו-4G בבאקו. היא מציעה חבילות תקשורת וחבילות אינטרנט בתעריפים שונים כולל סים המיועד רק לדאטה. החברה מציעה גם שירות Backell WiFi  שפועל לכל מי שיש לו סים של הספקית. זוהי רשת וויפי הפזורה בעיר ומאפשרת ווייפי חופשי במקומות מרכזיים. לחצו כאן לאתר Backcell של לפרטים נוספיםhttp://www.bakcell.com/en
  • חברת Azerfonזוהי החברה המרכזית השלישית המציעה כרטיס סים בבאקו, תחת השם Nar. היא טוענת שהיא מגיעה עד ל-80% משטחי המדינה, כאשר בחלק מהמקומות ליד הגבול היא היחידה שמעניקה כיסוי. בעיר באקו עצמה היא מציעה אינטרנט 4G. את הכרטיס תוכלו למצוא בחנויות של Azerfon ולקנות את התעריף הנדרש לכם. 

כל הספקיות האלו מציעות מחירים נוחים מאוד ובכמה עשרות שקלים (ואף פחות מזה) תוכלו לזכות לאינטרנט זמין לכל החופשה שלכם. החנויות של הספקיות האלו פזורות במרכז העיר באקו.

הכירו את ESIM – סים וירטואלי!

הדרך הכי חדשה ומשתלמת היא סים וירטואלי, בהתקנה של אפליקציה פשוטה בוחרים את המדינה הרצויה, משלמים ואיך שמגיעים מבלי להוציא או להכניס את הסים יש לכם אינטרנט!

בחיפוש באפליקציית AIRALO מצאנו את החבילות הבאות:
סים של חברת "Yaxsi Mobile"

  1. חבילת 1GB – בתוקף ל-7 ימים בעלות של: 7$ – לרכישה
  2. חבילת 3GB – בתוקף ל-30 ימים בעלות של: 14$ – לרכישה
  3. חבילת 5GB – בתוקף ל-30 ימים בעלות של: 21$ – לרכישה

תוסיפו את הקופון GERMAN8213 ותקבלו 3$ הנחה!
לרישום והתקנה לחצו כאן – https://ref.airalo.com/ckq1

רישום IMEI

אם אתם נשארים במדינה למעלה מ-30 ימים ומתכוונים להשתמש באותו כרטיס סים, חשוב לדעת שתצטרכו לעבור רישום נוסף – רישום IMEI. הרישום הזה נועד כדי למנוע גניבות, אבל גם כדי לפקח. ניתן להירשם אונליין בקישור הזה או ללכת לאחד ממרכזי הדואר במדינה. אם לא תעשו זאת, לא תוכלו להשתמש בטלפון לאחר 30 ימים. אם אתם מגיעים לתקופת זמן קצרה מחודש, אין צורך לבצע את הרישום. 

וויפי חינם בבאקו

לצד רכישת סים, טוב לדעת שבבאקו תמצאו כמה עשרות אלפי נקודות עם וויפי חינמי, בעיקר במקומות המרכזיים בעיר כמו בעיר העתיקה, בכיכר הדגלים, בטיילת, בפארקים השונים, בנמל, בקניון של באקו ועוד. לא מומלץ להסתמך על הוויפי החינמי וכן יש להיזהר מפריצות סייבר, אבל בכל זאת טוב לדעת שזוהי לא בעיה למצוא וויפי פתוח בעיר. כמו כן, וויפי חינם מוצע ברוב בתי המלון בבאקו

תוכן עניינים