תחבורה ציבורית בבאקו

אם אתם נוסעים בקרוב לבאקו, אתם בטח רוצים להבין איך להתנייד בתוך הבירה האזרית. אז בטח תשמחו לשמוע שקל מאוד להתנייד בבאקו, וזה אחד היתרונות הגדולים של העיר. התחבורה הציבורית בבאקו מאוד מפותחת, נוחה, זולה ואפילו ידידותית לסביבה.

מעבר לתחבורה עצמה, זוהי עיר שקל מאוד ללכת בה – היא ידידותית להולכי רגל וכל האתרים המרכזיים שלה נמצאים קרוב. המדריך הבא יסביר לכם כל מה שצריך לדעת על תחבורה ציבורית בבאקו!

מטרו

אחת הדרכים העיקריות להתניידות בבאקו היא כמובן באמצעות רשת המטרו, רשת מפותחת של רכבות תחתיות. זוהי העיר היחידה באזרבייג'ן עם שירות מטרו. כל התחנות מאוד בטוחות, נקיות ונוחות. יש שני קווים למטרו – הקו האדום והקו הירוק, ושני הקווים האלו נפגשים ליד תחנת הרכבת המרכזית של באקו. הרכבות מגיעות בכל 2-3 דקות בין השעות 6:00 בבוקר ועד חצות. התעריף לנסיעה הוא כ-0.3 מאנאט (פחות משקל אחד). בונוס הוא התחנות עצמן – התחנות מעוצבות ויפות ונחשבות לאטרקציה בפני עצמן. כדי להשתמש במטרו יש לרכוש BakiKart (עוד על זה בהמשך). 

מטרו באקו מפה

אוטובוס

אם המטרו לא מגיע למעוז חפציכם, סביר להניח שהאוטובוס יעשה את זה. יש שני סוגים של אוטובוסים – אדומים (הפועלים על גז וידידותיים לסביבה) וכחולים (מיניבוסים קטנים) והם מכסים כמעט את כל שטח העיר. קל מאוד להבין את האוטובוסים ולהתנייד ביניהם. הקווים האדומים הם אלו שכנראה תשתמשו בהם – הם ייקחו אתכם לרוב האתרים המרכזיים של העיר. נסיעה באוטובוס עולה כ-0.2 מאנאט (שזה פחות מחצי שקל) שניתן לשלם עם ה-BakiKart. האוטובוסים הכחולים הם קטנים יותר והם מגיעים ליעדים ספציפיים מחוץ לעיר, כמו לאזורי חוף או ערים צמודות. שימו לב כי המחיר זהה, אך באוטובוס הכחול יש לשלם במזומן. כדי לדעת איזה קו ותחנה אתם מחפשים, בדקו דרך אפליקציית גוגל מאפס.

מונית

כמובן, אם אתם ממהרים או רוצים להגיע לנקודה מרוחקת, תוכלו תמיד להשתמש במונית. שירותים כמו Uber ו-Bolt פועלים בבאקו, כך שתוכלו להזמין מונית אמינה בלחיצת כפתור ובלי שיעבדו עליכם מבחינת מחירים. תוכלו גם לתפוס מונית ברחוב, אך אל תשכחו להתמקח על המחיר. 

מוניות בבאקו

הליכה ואופניים

כדאי לדעת שבאקו היא עיר קומפקטית ואם המלון שלכם נמצא בלב העיר העתיקה, יהיה לכם קל מאוד להגיע לנקודות הציון העיקריות באמצעות הרגליים. העיר העתיקה מלאה בסמטאות קטנות שמיועדות להולכי רגל והיא ידידותית מאוד להולכים על שתיים. גם אופניים הם אופציה מצוינת – אופניים הופכים פופולריים יותר בעיר, אם כי עדיין יש מסלולי אופניים מעטים. לצד השדרה של באקו תמצאו כמה מקומות לשכור בהם אופניים ולהנות מרכיבה בטיילת.

איך משלמים על תחבורה ציבורית בבאקו?

אחרי שהבנתם מה האופציות השונות, זה הזמן להכיר את ה-BakiKart, כרטיס חכם לתחבורה הציבורית (בדומה לרב קו) דרכו אפשר לשלם על המטרו ועל האוטובוס האדום. את הכרטיס הזה ניתן לרכוש בתחנות המטרו ובחלק מתחנות האוטובוס. יש שני סוגים: אחד הוא כרטיס פלסטיק במחיר 2 מאנאט, אותו אתם מטעינים לפי הצורך שלכם. השני הוא כרטיס נייר המאפשר בחירה עד 4 נסיעות. שימו לב כי המכונה לא מחזירה כסף, כך שעליכם לשלם את התשלום המדויק שאתם רוצים להטעין בכרטיס. 

תוכן עניינים