מזג אוויר בבאקו

מזג אוויר ל-7 ימים הקרובים בבאקו

מהו מזג אוויר בבאקו, ומתי הכי כדאי להגיע?

מזג האוויר באזרבייג'ן הוא מזג אוויר מגוון מאוד, שכן המדינה מתחלקת ל-9 אזורי אקלים(!) מאקלים של הרי האלפים ועד אקלים סאב-טרופי, וזה בזכות המאפיינים הגיאולוגיים הייחודיים של המדינה המושפעים מההרים ומהים הכספי. אם אתם טסים לבירה, אז כדאי לדעת שבבאקו מזג אוויר די סולידי, עם קיצים חמים (אך לא לוהטים מדי) וחורפים קרים (אך לא קפואים), ולכן ניתן לבקר בעיר כמעט בכל עונות השנה!

כדי לעזור לכם עם הבחירה מתי לטוס, כך נראה בבאקו מזג אוויר לאורך השנה >>

קיץ בבאקו

הקיץ בבאקו מתחיל בחודש יוני, והוא נחשב לקיץ לח במיוחד (בגלל הים הכספי) וחם מאוד לאורך היום. החודשים יולי ואוגוסט הם חודשי הקיץ העיקריים, וזה לא הזמן האידיאלי לבקר בעיר בגלל החום שיכול להגיע לטמפרטורות  של 40 מעלות (אם כי לרוב זה לא קורה, והטמפרטורה תנוע בסביבות ה-30 מעלות), והלחות הכבדה שמוסיפה עוד קושי לטיול. מרבית האוכלוסייה של באקו תנוח צהריים במהלך היום, ותצא שוב החוצה בשעות הלילה, כשהטמפרטורה יותר נסבלת. לכן, אם אתם חושבים להגיע בקיץ בכל זאת, מומלץ לבחור באחד הריזורטים שנמצאים ליד הים. למרות הכל, כדאי לדעת שעדיין ניתן להיתקל בגשם, פה ושם.

סתיו בבאקו

חודשי הסתיו נעים בין ספטמבר לנובמבר, והמעבר בין הקיץ לסתיו הוא חד במיוחד – בחודשים אלו יתחילו לנוע עננים כבדים מעל באקו והגשם יתחיל לטפטף באופן תדיר יותר, כאשר טמפרטורות יהיו קצת למעלה מ-20 מעלות ואף נמוכות מזה בערבים. ברגע שהחום הכבד נעלם והסתיו מגיע, ורגע לפני שהחורף מראה את פניו, מגיעים החודשים מהטובים ביותר לבקר בבאקו. בתקופה הזו תוכלו להנות ממזג אוויר נוח וכך לטייל בעיר בכיף, ובלי להזיע. כדאי לנסות להיות בעיר ב-18 באוקטובר, יום העצמאות של אזרבייג'ן.

חורף בבאקו

החורף בבאקו נוטה להיות קר, אך לא באופן קיצוני, ונע בין דצמבר למרץ. בחורף, הטמפרטורה בבאקו יכולה להגיע מתחת לאפס, אך זה די נדיר; בכל זאת, הרי אזרבייג'ן עצמם יכולים להיות יעד מושלג ונפלא לחופשת סקי, אם זה מה שאתם מחפשים. ניתן להגיע לבאקו בחורף גם עבור ביקור סופ"ש בעיר עצמה, אך כמובן כדאי  להתלבש בהתאם, שכן הטמפרטורה הגבוהה ביותר שתפגשו תהיה סביב ה-10 מעלות. מחפשים חגיגת חד המולד?  על אף שרוב האוכלוסייה באזרבייג'ן היא מוסלמית, המקומיים עדיין נהנים בחודש דצמבר מחגיגות הכריסמס במדינה ובעיקר בבאקו, ותוכלו למצוא שווקי כריסמס וקישוטים לכבוד החג, למי שמחפש את האווירה הזו. 

אביב בבאקו

עוד עונה מצוינת לביקור בבאקו היא האביב. באביב בבאקו מזג אוויר מעולה  ועד 22 מעלות בממוצע, והעונות הן בדרך כלל בין אפריל ליוני, כאשר חמים אך עדיין לא חם מדי. שימו לב, בחצי הראשון של האביב מזג האוויר עדיין יכול להיות הפכפך – הרבה גשמים ושינויים תכופים בין חום לקור, ולכן כדאי להצטייד בהתאם. בהמשך תחל הפריחה, השמש תהיה רכה ונעימה והטבע בהרים גם הוא יתעורר, אם תרצו לצאת קצת המעיר עצמה. 

תוכן עניינים