כל מה שמחכה לכם בטיילת בבאקו

הטיילת של באקו – באקו בוליוורד – שנקראת בשמה השני הפארק הלאומי של באקו, היא אחת המקומות היפים ביותר בביקור שלכם בעיר. הטיילת נחנכה באופן רשמי בשנת 1909 והיא יושבת במקביל לים הכספי, ומאז נחשבת לאתר יפהפייה עם הרבה מאוד אטרקציות ובילויים שמשובצים בצידיה. הטיילת מתחילה בכיכר החירות ומסתיימת בכיכר הדגל הלאומי, ולאורכה תמצאו מסלולי הליכה ירוקים, חנויות ובתי קפה, וכן מבקרים רבים, רוכבי אופניים וספורטאים. 

 

מגיעים לבאקו בקרוב? הנה כל מה שמחכה לכם בטיילת בבאקו!

הגלגל הענק של באקו

דרך מהנה לראות את באקו מלמעלה היא דרך הגלגל הענק, העין של באקו. הגלגל הענק יגלגל אתכם למעלה ויראה לכם נופים מדהימים של העיר, כולל העיר העתיקה והים הכספי, ויעשה את זה בדרך חווייתית ומגניבה ובגובה של 60 מטרים. בכל תא יכולים להיכנס שמונה אנשים, מלבד קרונות ה-VIP המיועדות לארבעה אנשים. הסיבוב כולו אורך בין 30-40 דקות. מומלץ במיוחד בעיקר עם ילדים שמחפשים קצת אדרנלין! 

מוזיאון השטיח של אזרבייג'ן

עוד אטרקציה שנמצאת ממש בטיילת היא מוזיאון השטיחים של אזרבייג'ן, מוזיאון מיוחד מאוד, כפי שאפשר לראות כבר מהעיצוב שלו – המוזיאון מעוצב כמו שטיח מגולגל! בתוך המוזיאון תוכלו לחוות את ההיסטוריה המרתקת וארוכת השנים של שוזרי השטיחים האזריים. ישנן מספר גלריות אומנות וכן מוזיאונים נוספים שמשובצים לאורך הטיילת. 

קניון הטיילת

בטיילת תוכלו למצוא גם את אחד הקניונים הגדולים והמרשימים של באקו, בשם "Park Bulvar". הקניון המעוצב והמודרני הוא בעל מספר קומות, ונחשב למרכז עסקי הכולל גם קולנוע 5D, פלנטריום, מועדון ילדים, מסעדות שמשקיפות על המפרץ ועל הים הכספי, באולינג והרבה אטרקציות נוספות. אם אתם מגיעים עם ילדים, מחפשים שופינג טוב או שנתקלתם ביום גשום במיוחד – כדאי לכם לקפוץ לקניון הזה!

ונציה הקטנה

ונציה הקטנה היא עוד אטרקציה שכדאי להכניס לרשימת הטו-דו ליסט שלכם בטיילת בבאקו. ונציה הקטנה היא פארק הכולל תעלות מים מלאכותיות בין איים קטנים שמדמות את תעלות המים של ונציה. האיים מחוברים זה לזה על ידי גשרים קטנים ומקסימים, וכן ניתן לשוט בין האיים באמצעות גונדולות ונציאניות. על גבי האיים תמצאו פארקים וכן מסעדות – מקום ששווה לבקר בו!

שייט בים הכספי

אם אתם רוצים לצאת לשייט בים הכספי, תוכלו לעשות זאת דרך הטיילת בבאקו – במרכז הטיילת תמצאו טרמינל עם נמל וסירות. תוכלו לבחור בשייט שכולל גם סיור והסברים או בשייט שקט של שעה אחת, במהלכו תוכלו לצפות בקו הרקיע של עיר וכן לראות את מגדלי הלהבה זוהרים.

כיכר הדגל הלאומי

בסוף הטיילת (או בתחילתה, תלוי מאיפה אתם באים…) תמצאו את כיכר הדגל הלאומי, שנפתחה באופן רשמי בשנת 2007. הכיכר היא סמל לגאווה הלאומית של האזריים, והיא כוללת דגל ענק, על עמוד בגובה 162 מטרים. הדגל זכה להופיע בשיאי גינס בתור מוט הדגל הגבוה בעולם, אך בשנת 2011 הפסיד את התואר. בכל מקרה, שווה להגיע לכיכר!

מסעדות, בתי קפה וברים

לאורך כל הטיילת תוכלו למצוא מקומות בילוי כמו מסעדות, בתי קפה וברים שונים. הרבה מחיי הלילה מתנהלים באזור הטיילת (בעיקר באזור כיכר הדגל), והמסעדות מציעות נוף נפלא לים הכספי – שווה לאכול ארוחה או לפחות לשתות קפה או בירה מול הים!

תוכן עניינים