העיר העתיקה בבאקו

העיר העתיקה של באקו, ששמה הרשמי הוא Icherisheher, היא אחד האתרים ההיסטוריים החשובים ביותר של אזרבייג'ן, מקום עתיק עם היסטוריה מרתקת וארוכת שנים שגם נחשב לאתר מורשת עולמית של אונסק"ו. העיר העתיקה בבאקו היא גולת הכותרת של כל ביקור בבירה האזרית!

העיר העתיקה, ש"מסתתרת" בין גורדי השחקים והפיתוח המודרני-מערבי של העיר, היא פנינה של ממש, וזה מתחיל כבר מהרגע הראשון שדורכים בין כתליה – דרך החומות העתיקות המקיפות אותה, ומפרידות בין באקו הישנה לבאקו החדשה, כך שתרגישו כאילו חזרתם אחורה בזמן.

אז מה חשוב לדעת על העיר העתיקה בבאקו, ומה אסור לפספס בביקור שלכם בה? אנחנו כאן על כל הפרטים!

טיול מודרך בשפה העברית בעיר באקו

Powered by GetYourGuide

לחזור אחורה בזמן – העיר העתיקה

העיר העתיקה בבאקו היא עיר מבוצרת מוקפת חומה, שצורתה צורה אליפטית. בין כתליה תמצאו סמטאות קטנות ורחובות מקסימים, ארמונות גדולים ומפוארים, מסגדים, הריסות, שוזרי שטיחים מסורתיים וריחות של תה אותנטי ובקלוואות מתוקות לצד מסעדות, בתי קפה, בתי מלון וחנויות בוטיק. 

העיר העתיקה הוקמה מתישהו בין המאה ה-7 למאה ה-12, ובתקופה זו גם נבנו מרבית המונומנטים העיקריים שלה, כולל הארמון וכן מגדל העלמה. הביצורים הגנו על העיר מפני פלישה של אויבים, אך באקו בכל זאת נכבשה על ידי כוחות רוסים; באותה תקופה נבנו בעיר בניינים בסגנון בארוק וגותי, ושינו את פני העיר. 

אטרקציות בעיר העתיקה בבאקו

בעיר העתיקה תוכלו לבלות לפחות יום אחד בלי להשתעמם, ולחקור את כל האזור המדהים. העיר אמנם קטנה, אך יש בה הרבה מה לראות ומה לעשות, והאטרקציה העיקרית היא פשוט ללכת לאיבוד בין הסמטאות והדרכים הקטנות. ובכל זאת, הנה כמה דברים שאסור לכם לפספס בביקור שלכם:

  • ארמון השירוואנשה – האטרקציה העיקרית של העיר היא הארמון, אחד האתרים ההיסטוריים החשובים ביותר של באקו. בעת העתיקה, הארמון שימש כמקום מושבם של המשפחה המולכת על אזרבייג'ן. היום אפשר לטייל בארמון שהפך למוזיאון, וכולל גם מאוזוליאום ומסגד. 
  • מגדל העלמה – מגדל העלמה, או המיידן, הוא עוד אתר שאסור לפספס בביקור שלכם. המגדל הזה אפוף במסתורין, ונהוג לחשוב כי הוא נבנה על ידי זורואסטרים. היום המקום מתפקד כמוזיאון, וניתן לטפס במדרגות הספירליות כל הדרך עד הפסגה ולקבל נוף מרשים של העיר העתיקה והים הכספי מאחוריה.
  • כיכר הבאזר – אתר ארכאולוגי מרשים של העיר העתיקה הוא הכיכר המיוחדת הזאת, ששימשה בעבר לכיכר העיר המרכזית של באקו. במרכז הכיכר מוצגים קברים, פסלים מגולפים וכן חפצי אומנות משמעותיים.
  • המסגד של מוחמד – המסגד נבנה במאה ה-11, ואמנם הוא לא המסגד הכי מרשים שאפשר למצוא בבאקו, אך הוא מסגד מלא קסם וסמליות. הוא נפגע מפגז רוסי במהלך המלחמה הרוסית-פרסית, והפגיעה מעולם לא תוקנה, כי התושבים התעקשו להשאיר את הפגיעה כסמל לאומץ.
  • חומות העיר – החומות עצמן נחשבות גם הן לאטרקציה מדהימה בעיר העתיקה של באקו. לאורך החומות  ניתן להבחין בצריחים נמוכים. כדאי לבקר גם בשער Gosha Gala Gapisi, שער כפול לעיר העתיקה שבעבר שימש ככניסה היחידה לעיר. 

איך להגיע לעיר העתיקה?

קל מאוד להגיע לעיר העתיקה דרך רשת המטרו של באקו – הקו האדום יוביל אתכם ישירות לתחנת Icherisheher, תחנת העיר העתיקה, וכשתעלו במדרגות תראו מול עיניכם את החומה העתיקה ותוכלו להיכנס פנימה ולספוג מיד את הקסם של העיר. לחילופין, ניתן גם לקחת אוטובוס אם אתם מעדיפים – קווי 6, 18 ו-65 יובילו אתכם ישירות לעיר העתיקה. 

תוכן עניינים