האם צריך ויזה לבאקו (אזרבייג'אן)? כל הפרטים

אם אתם מעוניינים לנסוע לבאקו – או בכלל לאזרבייג'ן – אתם בטח תוהים לגבי הנפקת ויזה, האם צריך בכלל אשרה לבאקו ואיך עושים את זה. אז נתחיל בתשובה הקצרה: כן, יש להנפיק ויזה כדי לבקר בבאקו ובאזרבייג'ן. 

איך עושים את זה, כמה זה עולה ומה עוד חשוב לדעת? כל הפרטים בהמשך המדריך של ויזה לאזרבייג'אן. 

הנפקת ויזה דרך אתר האינטרנט

הדרך המועדפת להנפקת ויזה לאזרבייג'ן היא דרך אתר האינטרנט הרשמי של ממשלת אזרבייג'ן, האתר EVIZA. כדי להנפיק את הויזה, יהיה עליכם לשלם כ-26$ (נכון לשנת 2024) בכרטיס אשראי. שימו לב כי יש לבקש את הוויזה לפחות שלושה ימים לפני הטיסה כדי שתקבלו אותה בזמן באופן וודאי. אם אתם זקוקים לוויזה באופן דחוף, כי שכחתם או לא ידעתם על הצורך בהנפקת ויזה, ישנה אפשרות לבקש אשרה דחופה שתעלה לכם כ-93$. 

בעת מילוי הפרטים להנפקת וויזה, יהיה עליכם למלא נתונים כמו תאריך הגעה למדינה, תאריך עזיבה, אזרחות שברשותכם, פרטים הנוגעים לדרכון שלכם ומטרת הביקור. את הוויזה תקבלו ישירות למייל שלכם כעבור מספר שעות עד מספר ימים. שימו לב כי מספר הוויזה מתחיל ב-AE ומכיל 9 ספרות. 

הנפקת ויזה בשדה התעופה

דרך נוספת להוציא ויזה לבאקו היא בשדה התעופה בבאקו. בשדה התעופה תמצאו מכונות להנפקת ויזה או דלפקים עם נציגי שירות לפני ביקורת הדרכונים. דרך המכונות תכניסו את הפרטים האישיים שלכם ותשלמו את מחיר העמלה, בין 26-30$ במזומן או באשראי. יכול להיות שתתקלו בתור ארוך לפני דוכני האשרות וכן קיים רצון באזרבייג'ן לבטל את האפשרות להנפקת ויזה בשדה התעופה. לכן, העדיפו להנפיק את האשרה דרך אתר האינטרנט טרם החופשה שלכם. 

הערות נוספות הנוגעות לוויזה לבאקו ויזה לאזרבייג'ן

יש כמה הערות נוספות שכדאי להכיר בנוגע לוויזה לבאקו:

  • האשרה תקפה לביקור של עד 15 ימים – שימו לב כי האשרה שתקבלו תקפה לביקור של 15 ימים בלבד. אם אתם מתכננים טיול ארוך יותר באזרבייג'ן, יהיה עליכם להירשם במשרד ההגירה בבאקו באחד מ-15 הימים הראשונים. התהליך עלול לקחת עד שלושה ימי עבודה, ולכן מומלץ לעשות את הרישום כבר בתחילת הטיול שלכם. את הרישום ניתן לבצע באתר של משרד ההגירה, בכתובת הזו. 
  • האשרה תקפה לכניסה אחת – כלומר, אם תרצו לבקר שוב באזרבייג'ן, יהיה עליכם להנפיק אשרה פעם נוספת. כך גם אם אתם מתכננים לצאת למדינה סמוכה ולחזור לאזרבייג'ן.
  • הדפיסו את האישור – את האשרה תקבלו דרך המייל. חשוב להדפיס את האשרה הזו ולקחת אותה אתכם לשדה התעופה. 
  • מה אם לא הגיעה אשרה? – אם לא הגיעה האשרה שלכם, מומלץ לבדוק בתיקיות ה-SPAM של המייל. אם בכל זאת לא מצאתם את האשרה, צרו קשר בלשונית Contact באתר ה-EVIZA. 
  • הנפיקו ויזה באתר הרשמי – שימו לב כי אתם מבקשים את האשרה רק דרך האתר הרשמי (שקישרנו אליו בתחילת המדריך). ישנם אתרים נוספים, פרטיים, שיידרשו מכם תשלום גבוה יותר ואין לכך כל סיבה.

תוכן עניינים