אוכל כשר בבאקו

אם אתם מגיעים לבאקו בקרוב ואתם שומרי כשרות, אתם בטח תוהים לגבי אוכל כשר בבאקו. חשוב לדעת כי באקו – ואזרבייג'ן בכלל – לא ממש מצטיינת בכל מה שקשור לאוכל כשר ויכול להיות לכם מאתגר למצוא אוכל כשר בבאקו.

ובכל זאת, יש כמה מקומות שיסייעו לכם במשימה. הכתבה הבאה תבהיר כמה דברים חשובים לגבי אוכל כשר בבאקו והתמודדות עם כשרות באזרבייג'ן.

מסעדת רימון (Rimon)

מסעדה שנפתחה לאחרונה בבאקו (שנת 2023), מסעדה מודרנית חדשה וכשרה כמובן.
המסעדה משלבת מאכלים אזרבייג'אניים וישראלים (ים תיכוני).
עיצוב פנימי מרהיב, מנות טעימות, מוסיקה חייה ותכנית בידור.

כתובת: Uzeir Gadjibeili 74
טלפון: +994123938394

מסעדת גם וגם באקו (Gam ve gam)

בשנת 2019 נפחתה המסעדה הכשרה הראשונה בבאקו, אך היא נסגרה במהרה. בפברואר 22 נפתחה מסעדה נוספת – Ganvegam. המסעדה ממוקמת במרכז העיר באקו. זוהי מסעדה קטנה, בעלת שתי קומות, בבעלות משפחתית. המסעדה כשרה לחלוטין והיא נמצאת בפיקוח של הרב משה קישון והרב רובין. 

התפריט מציע מגוון מנות כמו מרק עדשים ומרק פטריות, חומוס מסורתי, פלאפל, שקשוקה, פיתה בהכנה ביתית וכן מנות מהמטבח היהודי והאזרי. במקום גם מנות דגים (סלמון, פורל). 

לצד המנות עצמן, מבקרים יכולים גם לרכוש פרודוקטים כשרים. במסעדה ישנה גם אפשרות לרכישת כיפות, נרות חנוכה, טלית וכדומה. 

פרטים נוספים: המסעדה פתוחה מהשעה 10:00 עד השעה 21:00 בכל יום חול, וסגורה כמובן במהלך שבת ובחגים. היא ממוקמת בכתובת  40 Rasul Rza.

טלפון: 994507832247

פיטי

בית חב"ד בבאקו

מלבד המסעדה הנ"ל, בבאקו יש גם בית חב"ד. בית חב"ד בבאקו מקיים תפילות בימי חול ושבת, וכן מקיים סעודות שבת וסעודות חג. את בית חב"ד בבאקו מפעילים הרב שניאור סגל והרב אריק ליפסקר. כדי להגיע לסעודת שבת או חג, יש להירשם דרך הווטסאפ או עמוד הפייסבוק של בית חב"ד בבאקו. כמו כן, בית חב"ד מספק אוכל כשר בהזמנה מראש – גם במקרה זה, יש ליצור קשר ולבקש את התפריט המתאים. ניתן לקבל את הארוחות במשלוח למלון, בעלות נוספת. כל הארוחות כשרות ועשירות ומגיעות עטופות בכמה שכבות של נייר כסף. 

פרטים נוספים: בית חב"ד בבאקו נמצא ברחוב Dilarə Əliyeva Küçəsi.
טלפון: 994125979190

איך מסתדרים עם אוכל כשר בבאקו?

אלו שתי האופציות העיקריות לאוכל כשר בבאקו, ולכן מומלץ להגיע מראש מצוידים באוכל כשר מישראל כמו קופסאות שימורים, חטיפי אנרגיה, פירכיות, קרקרים, מנות חמות ועוד. בהתאם לרמת ההחמרה שלכם, תוכלו לרכוש בסופרמרקטים בבאקו מוצרים נוספים כמו ירקות ופירות, אגוזים ופיצוחים, קטניות, פסטות, קמחים ועוד.

שימו לב כי אם אתם מתכוונים לטייל גם באזרבייג'ן – ולא רק בבאקו – האופציות שלכם עשויות להצטמצם עוד יותר. באזרבייג'ן יש עוד שני בתי חב"ד, אך לא תמצאו בית חב"ד בכל מקום שתגיעו אליו. לכן, מומלץ לתכנן מראש את הטיול שלכם כך שלא "תתקעו" ללא המזון המתאים לכם.

תוכן עניינים